Κυριακή, 18 Ιανουαρίου 2009

Άρχισαν τα όργανα..

Διακόπτω για λίγο την παρουσίαση των κύπριων μπλόγκερς, για να σταθώ πολύ σύντομα στα πυροτεχνήματα προπαγάνδας και κακής πολιτικής που εξαπολύονται, όχι στις πρόβες της τελετής ορκωμοσίας του νέου πλανητάρχη, αλλά στις πρόβες αντοχής στις οποίες μας υποβάλλει τελευταία η κυβέρνηση με τις προκλητικές κινήσεις του υπουργού παιδείας, ο οποίος τελικά...γράφει ιστορία (απ'΄ολες τις απόψεις).

Επίκεντρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι όπως φαίνεται η ιστορία. Αυτό κι αν είναι μεταμοντέρνο! Δεν απορρίπτεται μόνο το παρελθόν αλλά φτιάχνεται άλλο!!! Για κανένα άλλο μάθημα δεν ακούμε αλλαγές, σε κανένα άλλο ένας υπουργός (άσχετος με το αντικείμενο του μαθήματος) δεν συντάσσει συνταγολόγια και κανένα άλλο δεν φαίνεται να προσφέρεται για την άσκηση πολιτικής!

Και η εμμονή αυτή δεν αφορά μόνο τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και τις εγκυκλίους και τις ομιλίες, τις οποίες ακόμα λίγο και θα ζητείται από τους μαθητές να τις επισυνάπτουν στους προσωπικούς τους φακέλους και να δηλώνουν πίστη και υποταγή σ'αυτές (ούτε το κόκκινο βιβλίο του Μάο να ήταν). Αποφάσισε ο υπουργός ότι το 63 έδρασαν ελληνοκύπριοι εξτρεμιστές, πάει και τελείωσε! Αποφασίζομεν και διατάζομεν και λογαριασμόν δεν δίνομεν! Η Κύπρος πρέπει να μπεί στον γύψο μέχρι το επόμενο δημόψήφισμα, μόνο που που πρέπει το σπάσουμε και σε άλλο σημείο το κουτσό της ποδάρι, γιατί όταν κουτσαίνει είναι πιο χαριτωμένη και λέει ναι σε δεκανίκια και ξένες χείρες βοηθείας.

Δε θα σχολιάσω τώρα επί μακρόν το τουρκοκυπριακό πραξικόπημα κατά του κράτους με την μη ψήφιση των προϋπολογισμών, και τις δολιοφθορές της ΤΜΤ και τους θύλακες που δημιούργησε, τον αποκλεισμό (κάτι σαν Γάζα) των κατοίκων της Ομορφίτας και του Τράχωνα,τους βομβαρδισμούς με βόμβες ναπάλμ της Μασούρας, της Τηλλυρίας και των Κόκκινων,κτλ. Ο υπουργός αυτά τα παραδέχεται και τα συμπυκνώνει στα περί "τουρκοκύπριων εξτρεμιστών". Πρέπει όμως να μας πεί, ποιούς ακριβώς θεωρεί ως ελληνοκύπριους εξτρεμιστές . Τους Τραχωνίτες και τους Ομορφίτες που πήραν τα δίκανα και τα κυνηγετικά για να υπερασπιστούν τις οικογένειές τους; Και σκέφτηκε καλά όταν υπογράμμισε την δράση εξτρεμιστών ως παράλληλη εκατέρωθεν; Γιατί, αν δεν κάνω λάθος, και πριν από το 63 στο Κιόνελι, είχε εξαπολυθεί φοβερή σφαγή κατά των ελληνοκυπρίων από τουρκοκύπριους φανατικούς. Ο μακαρίτης ο Δημήτρης Ανδρέου είχε κάνει πριν χρόνια και ολόκληρα ρεπορτάζ μιλώντας με άγγλους στρατιωτικούς που θυμόντουσαν με αποτροπιασμό το θέαμα και ένιωθαν τύψεις που ανώτερες διαταγές δεν τους επέτρεψαν να εμπλακούν για να δώσουν τέλος. Και όλα αυτά όταν ακόμα διεξαγόταν ο αγώνας της ΕΟΚΑ και στις συνομιλίες για το κυπριακό γινόταν προσπάθεια να εμπλέξουν ως τρίτο μέρος και την Τουρκία.

Αλλά θα μου πείς, τί θέση έχουν όλα αυτά σε μια εγκύκλιο για την ονομαστική του Μακαρίου. Συμφωνώ απόλυτα! Τί σχέση έχουν όλα αυτά και τα μπάζει τόσο άκομψα ακόμα και σε μια επετειακή ομιλία;

Αποδεικνύεται λοιπόν πως όταν γινόταν η μεγάλη συζήτηση για τα βιβλία ιστορίας, το θέμα δεν ήταν θέμα ανανέωσης της επιστήμης και εμπλουτισμού με καινούργια ντοκουμένα ,αλλά ζήτημα πολιτικής. Καθαρά πολιτικής. Γιατί, δεν νομίζω στην γιορτή του δέντρου, η ομιλία του υπουργού να βλέπει τα πράγματα και από την μεριά των εμπρηστών. Όλα αυτά γίνονται μόνο για την ιστορία. Και όχι τυχαία. Το παρελθόν υποδεικνύει τον σχεδιασμό του μέλλοντος και όταν για το μέλλον που επιθυμούν μερικοί δεν προσφέρεται το "παρόν παρελθόν", τότε το κόβουν και το ράβουν στα μέτρα τους. Πάλι καλά που κανένας μαθητής δε προσέχει τις ομιλίες των υπουργών και τα βιβλία ιστορίας χρησιμεύουν μόνο για σκονάκια. Οι έξυπνοι μαθητές δεν τρώνε κουτόχορτο και οι κουτοί δεν είναι σε θέση να θυμούνται τί γράφει ένα βιβλίο όταν τελειώσει το διαγώνισμα. Το ίδιο ισχύει και για τους καθηγητές.

Μήπως τελικά είμαι πολύ αισιόδοξη;Όπως και να'χει εγώ μόνο σαν τσίρκο το αντιμετωπίζω το θέμα, γιατί για μένα, η παιδεία αποκτιέται όταν ξεφύγει κανείς από τα γρανάζια της εκπαίδευσης. Με αυτόβουλες ενέργειες του καθενός να κινηθεί πέραν την καθεστημένης και επιβαλλόμενης γνώσης και να αναζητήσει μια σφαιρική επιμόρφωση του σε κάθε τομέα του επιστητού και ιδιαίτερα της ιστορίας. Γιατί μόνο η ελευθερία οδηγεί στη γνώση και μόνο ο διάλογος την σφυρηλατεί. Φασισμοί, προπαγάνδες, επιβολές, γίνονται ανεκτά και εφαρμόζονται μόνο σ'αυτούς που τους ταιριάζει να τους συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο. Όλοι οι υπόλοιποι γελούν και αποστρέφουν το πρόσωπο προς καθαρότερους ορίζοντες. Μακριά από την τοξικότητα της πολιτικής προπαγάνδας.

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες

Η λίστα ιστολογίων μου