Κυριακή, 18 Ιανουαρίου 2009

Άρχισαν τα όργανα..

Διακόπτω για λίγο την παρουσίαση των κύπριων μπλόγκερς, για να σταθώ πολύ σύντομα στα πυροτεχνήματα προπαγάνδας και κακής πολιτικής που εξαπολύονται, όχι στις πρόβες της τελετής ορκωμοσίας του νέου πλανητάρχη, αλλά στις πρόβες αντοχής στις οποίες μας υποβάλλει τελευταία η κυβέρνηση με τις προκλητικές κινήσεις του υπουργού παιδείας, ο οποίος τελικά...γράφει ιστορία (απ'΄ολες τις απόψεις).

Επίκεντρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι όπως φαίνεται η ιστορία. Αυτό κι αν είναι μεταμοντέρνο! Δεν απορρίπτεται μόνο το παρελθόν αλλά φτιάχνεται άλλο!!! Για κανένα άλλο μάθημα δεν ακούμε αλλαγές, σε κανένα άλλο ένας υπουργός (άσχετος με το αντικείμενο του μαθήματος) δεν συντάσσει συνταγολόγια και κανένα άλλο δεν φαίνεται να προσφέρεται για την άσκηση πολιτικής!

Και η εμμονή αυτή δεν αφορά μόνο τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και τις εγκυκλίους και τις ομιλίες, τις οποίες ακόμα λίγο και θα ζητείται από τους μαθητές να τις επισυνάπτουν στους προσωπικούς τους φακέλους και να δηλώνουν πίστη και υποταγή σ'αυτές (ούτε το κόκκινο βιβλίο του Μάο να ήταν). Αποφάσισε ο υπουργός ότι το 63 έδρασαν ελληνοκύπριοι εξτρεμιστές, πάει και τελείωσε! Αποφασίζομεν και διατάζομεν και λογαριασμόν δεν δίνομεν! Η Κύπρος πρέπει να μπεί στον γύψο μέχρι το επόμενο δημόψήφισμα, μόνο που που πρέπει το σπάσουμε και σε άλλο σημείο το κουτσό της ποδάρι, γιατί όταν κουτσαίνει είναι πιο χαριτωμένη και λέει ναι σε δεκανίκια και ξένες χείρες βοηθείας.

Δε θα σχολιάσω τώρα επί μακρόν το τουρκοκυπριακό πραξικόπημα κατά του κράτους με την μη ψήφιση των προϋπολογισμών, και τις δολιοφθορές της ΤΜΤ και τους θύλακες που δημιούργησε, τον αποκλεισμό (κάτι σαν Γάζα) των κατοίκων της Ομορφίτας και του Τράχωνα,τους βομβαρδισμούς με βόμβες ναπάλμ της Μασούρας, της Τηλλυρίας και των Κόκκινων,κτλ. Ο υπουργός αυτά τα παραδέχεται και τα συμπυκνώνει στα περί "τουρκοκύπριων εξτρεμιστών". Πρέπει όμως να μας πεί, ποιούς ακριβώς θεωρεί ως ελληνοκύπριους εξτρεμιστές . Τους Τραχωνίτες και τους Ομορφίτες που πήραν τα δίκανα και τα κυνηγετικά για να υπερασπιστούν τις οικογένειές τους; Και σκέφτηκε καλά όταν υπογράμμισε την δράση εξτρεμιστών ως παράλληλη εκατέρωθεν; Γιατί, αν δεν κάνω λάθος, και πριν από το 63 στο Κιόνελι, είχε εξαπολυθεί φοβερή σφαγή κατά των ελληνοκυπρίων από τουρκοκύπριους φανατικούς. Ο μακαρίτης ο Δημήτρης Ανδρέου είχε κάνει πριν χρόνια και ολόκληρα ρεπορτάζ μιλώντας με άγγλους στρατιωτικούς που θυμόντουσαν με αποτροπιασμό το θέαμα και ένιωθαν τύψεις που ανώτερες διαταγές δεν τους επέτρεψαν να εμπλακούν για να δώσουν τέλος. Και όλα αυτά όταν ακόμα διεξαγόταν ο αγώνας της ΕΟΚΑ και στις συνομιλίες για το κυπριακό γινόταν προσπάθεια να εμπλέξουν ως τρίτο μέρος και την Τουρκία.

Αλλά θα μου πείς, τί θέση έχουν όλα αυτά σε μια εγκύκλιο για την ονομαστική του Μακαρίου. Συμφωνώ απόλυτα! Τί σχέση έχουν όλα αυτά και τα μπάζει τόσο άκομψα ακόμα και σε μια επετειακή ομιλία;

Αποδεικνύεται λοιπόν πως όταν γινόταν η μεγάλη συζήτηση για τα βιβλία ιστορίας, το θέμα δεν ήταν θέμα ανανέωσης της επιστήμης και εμπλουτισμού με καινούργια ντοκουμένα ,αλλά ζήτημα πολιτικής. Καθαρά πολιτικής. Γιατί, δεν νομίζω στην γιορτή του δέντρου, η ομιλία του υπουργού να βλέπει τα πράγματα και από την μεριά των εμπρηστών. Όλα αυτά γίνονται μόνο για την ιστορία. Και όχι τυχαία. Το παρελθόν υποδεικνύει τον σχεδιασμό του μέλλοντος και όταν για το μέλλον που επιθυμούν μερικοί δεν προσφέρεται το "παρόν παρελθόν", τότε το κόβουν και το ράβουν στα μέτρα τους. Πάλι καλά που κανένας μαθητής δε προσέχει τις ομιλίες των υπουργών και τα βιβλία ιστορίας χρησιμεύουν μόνο για σκονάκια. Οι έξυπνοι μαθητές δεν τρώνε κουτόχορτο και οι κουτοί δεν είναι σε θέση να θυμούνται τί γράφει ένα βιβλίο όταν τελειώσει το διαγώνισμα. Το ίδιο ισχύει και για τους καθηγητές.

Μήπως τελικά είμαι πολύ αισιόδοξη;Όπως και να'χει εγώ μόνο σαν τσίρκο το αντιμετωπίζω το θέμα, γιατί για μένα, η παιδεία αποκτιέται όταν ξεφύγει κανείς από τα γρανάζια της εκπαίδευσης. Με αυτόβουλες ενέργειες του καθενός να κινηθεί πέραν την καθεστημένης και επιβαλλόμενης γνώσης και να αναζητήσει μια σφαιρική επιμόρφωση του σε κάθε τομέα του επιστητού και ιδιαίτερα της ιστορίας. Γιατί μόνο η ελευθερία οδηγεί στη γνώση και μόνο ο διάλογος την σφυρηλατεί. Φασισμοί, προπαγάνδες, επιβολές, γίνονται ανεκτά και εφαρμόζονται μόνο σ'αυτούς που τους ταιριάζει να τους συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο. Όλοι οι υπόλοιποι γελούν και αποστρέφουν το πρόσωπο προς καθαρότερους ορίζοντες. Μακριά από την τοξικότητα της πολιτικής προπαγάνδας.

20 σχόλια:

Anef_Oriwn είπε...

Dok.,

Το κλείσιμο σου αυτοαναιρεί όλα όσα έγραψες προηγουμένως και τα καθιστά anef_ουσίας: “… για μένα, η παιδεία αποκτιέται όταν ξεφύγει κανείς από τα γρανάζια της εκπαίδευσης. Με αυτόβουλες ενέργειες του καθενός να κινηθεί πέραν την καθεστημένης και επιβαλλόμενης γνώσης και να αναζητήσει μια σφαιρική επιμόρφωση του σε κάθε τομέα του επιστητού και ιδιαίτερα της ιστορίας. Γιατί μόνο η ελευθερία οδηγεί στη γνώση και μόνο ο διάλογος την σφυρηλατεί …”.

Anef_Oriwn
Κυριακή 18/1/2009 – 10:12 μ.μ.

dokisisofi είπε...

Και γιατί παρακαλώ; Αρνιέσαι ότι ο υπουργός και η κυβερνητική πολιτική στην παιδεία , εκφράζουν ακριβώς "την κατεστημένη και επιβαλλόμενη γνώση" από τα γρανάζια της οποίας πρέπει ένας ελευθερος άνθρωπος να απαλλαχτεί;Το αν πιστεύεις εσύ σε αυθεντίες είναι άλλη υπόθεση...

Μενελαος είπε...

Ποια ιστορία αγάπη μου, τα λόγια τα πελαγίσια?? Χρειάζεσαι ένα και μοναδικό κλειδί. Ένα κλειδί με το οποίο θα δεις μπροστά και θα ξεκλειδώσεις τη νέα εποχή, το μέλλον!! Πιστεύω ήρθε η ώρα για τέτοια αναζήτηση!! Καλό βραδάκι σου εύχομαι!!

Διάσπορος είπε...

Τα γρανάζια της εκπαίδευσης εκάψαν μας δοκισισοφη. Εγώ πάω να ξεφύγω, εσύ πώς τα πάς;

Anef_Oriwn είπε...

Κυρία Dokisisofi,

Μάλλον εσύ πιστεύεις σε αυθεντίες! Αφελώς να ρωτήσω κι εγώ ο αδαής, η μέχρι σήμερα πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων στην παιδεία δεν εκφράζανε αυτό που προσπαθείς να κριτικάρεις δηλ. «την κατεστημένη και επιβαλλόμενη γνώση»; Πως προωθείτο μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα και τα αναλυτικά προγράμματα αυτό που [σωστά] βάζεις ως κατάληξη στο κείμενο σου; Δηλ. να αποκτήσει ο μαθητής τις ικανότητες και το μεράκι ούτως ώστε “… με αυτόβουλες ενέργειες [...]να κινηθεί πέραν της καθεστημένης και επιβαλλόμενης γνώσης και να αναζητήσει μια σφαιρική επιμόρφωση του σε κάθε τομέα του επιστητού και ιδιαίτερα της ιστορίας ...”;

Πέραν τούτου γιατί δεν μας βάζεις και το επίμαχο απόσπασμα από την εγκύκλιο του Υπουργού για να δούμε επιτέλους τι είπε κι αυτός ο έρμος;

Anef_Oriwn
Δευτέρα 19/1/2009 – 7:45 π.μ.

politispittas είπε...

Το ερώτημα πρέπει να είναι αν θα προστεθούν ή αφαιρεθούν κάποια κεφάλαια από το συγκεκριμένο μάθημα;

Η Ιστορία πρέπει να είναι μάθημα καλλιέργειας εθνικής συνείδησης ή μάθημα κατανόησης του πως λειτουργεί η Ιστορία;

Γιατί αυτοί οι δύο άξονες απέχουν έτη φωτός μεταξύ τους αλλά, κατά την ταπεινή μου γνώμη στον έναν άξονα (τον δεύτερο) η Παιδεία (με το κατάλληλο προσωπικό) παράγει Πολίτες με κάποια σκέψη ενώ στον άλλον, παράγει οπαδούς.

Κατά τη γνώμη μου και με όσα λιγότερα λόγια μπορώ. :-)

dokisisofi είπε...

Ανευ, αυτό ισχύει για την εκάστοτε κυβέρνηση και τον εκάστοτε υπουργό.
Διάσπορε, προσπαθώ η γέρημη, προσπαθώ.
Πίττα, δεν νομίζεις ότι το να επιφορτίζεις ένα σχολικό μάθηκα με τόσες λειτουργίες είναι λάθος;
Και γιατί μόνο το συγκεκριμένο; Γιατί δεν ξαναγράφονται τα βιβλία πολιτικής αγωγής;Να εξηγήσουν ας πούμε στους μαθητές εκτενώς τί σημαίνει διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία για να ξέρουν οι μαθητές ως σωστοί πολίτες τί έχει υπογράψει ο παππούς ο Μακάριος και ο παππούς ο Σπύρος ως λύση κυπριακού. Αλλά τολμά κανείς να το κάνει; Και εδώ μπαίνουν τα πολιτικά κόστα και οι στρατηγικές αποπολιτοποίησης απο τη μια και πολιτικοποίησης από την άλλη.
Απλά κι αναμενόμενα.

Anef_Oriwn είπε...

Dok.,

Αν η πολιτικής της “…εκάστοτε κυβέρνησης και τoυ εκάστοτε υπουργού ...”, ήταν να προωθήσει “... την κατεστημένη και επιβαλλόμενη γνώση ...”, κι αφού εσύ όπως αφήνεις να νοηθεί το κατακρίνεις αυτό (λες χαρακτηριστικά ότι ο καθένας μας πρέπει “… να κινηθεί πέραν της καθεστημένης και επιβαλλόμενης γνώσης και να αναζητήσει μια σφαιρική επιμόρφωση του σε κάθε τομέα του επιστητού και ιδιαίτερα της ιστορίας ...”), γιατί αντιδράς στες όποιες κινήσεις γίνονται για να καταστεί δυνατή “… μια [τέτοια] σφαιρική επιμόρφωση …”;

Anef_Oriwn
Δευτέρα 19/1/2009 – 3:00 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Σήμερα άκουσα (γι’ αυτό και το μεταφέρω με “πάσαν επιφύλαξη”), ότι το επίμαχο απόσπασμα από την εγκύκλιο του Υπουργού Παιδείας (το οποίο αναφερόταν σε ελληνοκυπριακές και τουρκοκυπριακές εξτρεμιστικές οργανώσεις που δρούσαν κατά την περίοδο 1960-74) και το οποίο ξεσήκωσε τόσο σάλο, υπάρχει και σε εγκυκλίους προηγούμενων χρόνων και επί θητείας άλλων υπουργών όπως ο μακαρίτης ο Πεύκιος Γεωργιάδης! Λέτε να είναι όντως έτσι;

Anef_Oriwn
Δευτέρα 19/1/2009 – 5:41 μ.μ.

dokisisofi είπε...

Νομίζω πως δεν έχεις καταλάβει. Η εγκύκλιος ήταν απλά η αφορμή. Το θέμα είναι η ανίερη συμμαχία πολιτικής και παιδείας με το υπουργείο σε ρόλο προπαγανδιστή.
Και για να σου θυμίσω, το υπουργείο εκπροσωπεί την εξουσία όπως και ο πρόεδρος. Και ως "αυθεντία"ζητά νομιμοφροσύνη και υποταγή στις δήθεν ρηξικελευθες ιδέες του. (και να σου θυμίσω επίσης ότι κάθε δικτάτορας και φασίστας διατάζει να γίνει αποδεκτή η άποψή του γιατί κι αυτός νομίζει ότι είναι "πρωτοποριακή", "ρηξικελεύθη" και "καταργεί ότι προηγήθηκε για το καλό όλων")
Ώστόσο δεν νομίζω να διαφωνείς ότι η επιστημονική δουλειά ανήκει στους επιστήμονες και η πολιτική στους πολιτικούς. Αναπόφευκτα υπάρχει αλληλεπιχώρηση βέβαια. Φτάνει να μη γίνεται προγραμματικά.
Καλό σας βράδυ.

dokisisofi είπε...

akousamen to tziai touto

Anef_Oriwn είπε...

Dok.,

Συγνώμη που επιμένω (και για χάρη συζήτησης να δεχτώ ότι έτσι έχούν τα πράγματα όπως λαλείς, ότι δηλ. έχουμε [σήμερα] μιαν “… ανίερη συμμαχία πολιτικής και παιδείας με το υπουργείο σε ρόλο προπαγανδιστή…”), αλλά θα ξαναρωτήσω: ήταν διαφορετικά τα πράγματα προηγουμένως; Δεν είχαμε (τότε) «κατεστημένη και επιβαλλόμενη γνώση» (για ιστορικά θέματα) από τους μηχανισμούς της εξουσίας και της καθεστηκυίας τάξης.

Καλό βράδυ!

Anef_Oriwn
Δευτέρα 19/1/2009 – 11:01 μ.μ.

dokisisofi είπε...

Έχεις δίκιο σ αυτό που λες. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να διαιωνίζωνται και να επαναπαυόμαστε. Άλλαγές χρειάζονται. Αλλά όταν το υποδεικνύουν αυτό επιστημονικές ομάδες καί όχι πολιτικά γραφεία, κυβερνητικές ή κομματικές διαταγές

Μενελαος είπε...

my new article: they're using me to hit you!! pigenete na pinete mpires ke krasia me tous vlaxous me tis kilies kai tous agramatous gia na plakonete meta ti gineka sas sto ksilo!!

Μενελαος είπε...

Πόλεμος Πατήρ Πάντων. Σάπια συστήματα!!

Μενελαος είπε...

Πάλι στη σκέψη της τρελής, με βρήκε τ'άστρο της αυγής ξενυχτισμένο!! Να σκέφτομαι τα χάδια της, τα πονηρά τα μάτια της που με κατάντησαν παιδί δυστυχισμένο...

dokisisofi είπε...

eeetsi, etsi...

Μενελαος είπε...

Κάποιος είναι στην τηλεόραση και σε παρακολουθεί!! Χαχαχα!!!

dokisisofi είπε...

καλό! πολύ καλό! εσύ πότε το διάβασες?

Μενελαος είπε...

Ασε τι πάθαμε δε μπορώ να σου πω...!! Επί του θέματος, τι μοντέλο είναι αυτό που ακολουθείτε?? Όχι εσείς, στρατηγικά πάντοτε!! Γυρίζουμε Κυριακή μεσημέρι απόγευμα. Θα μου λείψεις. Πηγαίνουμε σε κάτι φίλους οικογενειακούς...

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες

Η λίστα ιστολογίων μου