Κυριακή, 12 Οκτωβρίου 2008

"Μικρά Ανέκφραστα Ζώα" του ΝΤΕΙΒΙΝΤ ΦΟΣΤΕΡ ΓΟΥΑΛΑΣ (συνέχεια μετάφρασης)

Τα γυρίσματα των επεισοδίων σαρανταέξι με πενήντα έγιναν στις 17 του Σεπτέμβρη. Η δις Τζούλη Σμίθ από το Λος Άντζελες , κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της στο επεισόδιο σαραντα-έξι . Κανείς δε θυμάται ακριβώς ποιος νικούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή στο παιχνίδι.

Καρκινικές επιγραφές, μουσική αστρολογία, ο δέκατος όγδοος αιώνας, διάσημοι Εδουάρδοι, η Βίβλος, ιστορία της μόδας, καταστάσεις του μυαλού, σπορ χωρίς μπάλα.
Η Τζούλη κυριαρχεί στον πίνακα και στους δύο γύρους. Σε κάθε ερώτηση. Κάτι που ποτέ δεν είχε γίνει προηγουμένως, ούτε όταν παρουσίαζε ο Φλέμιγκ. Οι άλλοι δύο διαγωνιζόμενοι, υποτονικοί και γκρίζοι, χρειάζονται βοήθεια εκτός πλατώ. Η Τζούλη κερδίζει $22,500, όλα τα ποσά του πίνακα, σε μισή ώρα.

Δεν κερδίζει περισσότερα σ’αυτή την πρώτη αναμέτρηση, μόνο και μόνο διότι ο πανικοβλημένος Άλεξ Τρεμπέκ, την προκρίνει στην τελική μονομαχία του Τζεοπάρντι και η Τζούλη δεν έχει κανένα κίνητρο να συνεχίσει να διακινδυνεύει τις νίκες της ποντάροντας τα σκορ των ανταγωνιστών της, $0 και $400 αντίστοιχα.

Ο χαμογελάστός Τρεμπέκ, με γουρλωμένα τα μάτια, κουνάει ένα καπέλο μπροστά στο ανέκφραστο πρόσωπο της Τζούλη, καθώς ηλεκτρικά τύμπανα χτυπάνε δυνατά λίγο πριν το κλείσιμο και τον τελικό απολογισμό των κερδών.

Δέκα λεπτά αργότερα, η Φαίη Γκόνταρντ, εντοπίζει την Τζούλη Σμιθ, που αγνοείται, σε μια απόμακρη γωνιά στα καμαρίνια των διαγωνιζομένων. ( Οι διαγωνιζόμενοι που συνεχίζουν , οφείλουν να αλλάζουν ρούχα σε κάθε επεισόδιο, ώστε να δίνεται η εντύπωση ότι «έφυγαν και ήρθαν ξανά την επόμενη μέρα»). Είναι ώρα για το γύρισμα του τεσσαρακοστού έβδομου επεισοδίου. "Ένα στέμμα πρέπει να διατηρηθεί" και τα λοιπά. Η Τζούλη κάθεται χαζεύοντας τον εαυτό της σ’ ένα μεγεθυντικό καθρεφτάκι το οποίο πλαισιώνεται από φωτάκια, μ’ένα πρόσωπο χαλαρό και ανέκφραστο. Δεν αντιδρά εύκολα στα ερεθίσματα. Η Φαίη έχει αναλάβει να της φέρει ένα βρεγμένο ρούχο και να της μιλάει καθώς ντύνεται, και την ευθύνη να την μεταφέρει η ίδια στον επόμενο όροφο για το γύρισμα.

Η Φαίη βρίσκεται στο δωμάτιο των τεχνικών και προσπαθεί να μεταφέρει στην μητέρα της, τις αμφιβολίες που έχει, στο αν και κατά πόσον μπορεί η παράξενη αυτή καινούργια πρωταθλήτρια να συνεχίσει και στον επόμενο γύρο, όταν η Τζάνετ Γκόνταρντ της γνέφει να κοιτάξει το μόνιτορ. Η Τζούλη, μασάει κυριολεκτικά το επεισόδιο σαράντα-εφτά και το φτύνει σε μικρά κομματάκια. Αποκαλύπτεται ότι το πραγματικό όνομα της λαίδη Μπερντ Τζόνσον είναι Κλώντια. Η πόλη της Φλόριδα που παράγει περισσότερα πούρα Αβάνας από την Κούβα αποκαλύπτεται ότι είναι η Τάμπα. Το δάχτυλο της Τζούλη δεν ξεκολλά από το κουμπί για τις απαντήσεις. Βρίσκει τις ερωτήσεις για τις απαντήσεις του Άλεξ προτού ακόμα αυτός ολοκληρώσει την φράση του. Ο πίνακας του πρώτου γύρου έχει κατακτηθεί. Η Τζάνετ διακόπτει για διαφημίσεις. Η Τζούλη κάθεται στο μικρό της έδρανο, και χαζεύει το αποσβολωμένο ακροατήριο του στούντιο.

Η Φαίη και η Ντη παρακολουθούν την Τζούλη, καθώς τα κόκκινα φώτα ανάβουν και στο πρόσωπο του Τρεμπέκ απλώνεται ένα επαγγελματικό χαμόγελο. Κάτι συμβαίνει στην Τζούλη Σμιθ όταν τα κόκκινα φώτα ανάβουν. Κάτι τελοσπάντων. Το κορίτσι με τα τρία σκορ, που κοιτάζει ανέκφραστα, βρίσκεται κάπου αλλού. Κάθε γωνία του προσώπου της μοιάζει τώρα να στραβώνει. Η κάμερα γυρίζει πάνω της. Μοιάζει να συσπάται. Συνήθως η Τζούλη παρουσιάζεται στην οθόνη όταν ο Τρεμπέκ διαβάζει ακόμη την ερώτηση. Το πρόσωπό της στην οθόνη, προδίδει ένα περίεργο ελαφρό τρεμούλιασμα●η έκφρασή της, απόμακρα αυστηρή, μεταδίδει μια αίσθηση ότι απορροφάται εντελώς και γίνεται ένα με τα δεδομένα του πίνακα.

Ο Τρεμπέκ ακουμπάει το χέρι του στον κόμπο της γραβάτας. Η Φαίη καταλαβαίνει ότι έχει κι αυτός καταλάβει το περίεργο πάγωμα στη ροή του παιχνιδιού. Το ακροατήριο στο στούντιο θορυβεί και ψυθυρίζει καθώς η Τζούλη αναφέρει την λατινική ονομασία για το ραπάνι.
«Κανείς δεν ξέρει το λατινικό όνομα του ραπανιού» λέει η Φαίη στην Ντη. «Είναι από τα ματσούκια που βάζω εσκεμμένα σε κάθε παιχνίδι»
Η θέση των υπόλοιπων δύο διαγωνιζομένων ξεφτιλίζεται. Κάποιος από το ακροατήριο φωνάζει στην Τζούλη με τ’όνομά της.
Ο Τρεμπέκ, που ποτέ προηγουμένως δεν είχε ένα ακροατήριο που να μην ασχολείται μόνο μ’αυτόν, εκνευρίζεται όλο και πιο πολύ. Σπαταλά σαράντα πολύτιμα δευτερόλεπτα για να πεί ένα ανέκδοτο σχετικά με ένα παιχνίδι των Ντότζερς. Το ακροατήριο γκρινιάζει ανυπομονώντας για τη συνέχεια του παιχνιδιού.
« Κακό προαίσθημα, εδώ» ψυθυρίζει η Φαίη. Η Ντη την αγνοεί και κρέμεται από το μόνιτορ. Η Τζάνετ γνέφει στον Άλεξ να διακόψει για διάλειμμα.

Γλοιώδης και ξιπασμένος, ο Άλεξ υπόσχεται στην Αμερική ότι θα είναι σε λίγο πάλι μαζί της, και ότι ανυπομονεί να αποκαλύψει στον αέρα ακόμη περισσότερα για την τρομερή δίδα Σμιθ και τις ακόμα πιο τρομερές της προσωπικές θυσίες ώστε να αφομοιώσει τόσες πολλές γνώσεις σε μια τόσο τρυφερή ηλικία.

Το Τζεοπάρντι διακόπτει για μια διαφήμιση των «Triscuit». Η Φαίη και η Ντη κοιτάζουν το μόνιτορ με τρόμο. Το ακροατήριο του στούντιο συγκεντρώνεται ξανά, ενώ το πρόσωπο της Τζούλη Σμιθ τσαλακώνεται σαν ένα χαρομάντηλο Κλινέξ στο βάθος μιας τσέπης. Αρχίζει σιωπηλά να στάζει. Σταγόνες κυλούν στα μάγουλά της και στάζουν στο μικρόφωνό της, που αρχίζει για διάφορους λόγους να κάνει έναν ελαφρύ θόρυβο σαν σφύριγμα. Η Τζάνετ, στο κοντρόλ, τα έχει χάσει.

Η Φαίη έχει σταλεί να βρεί μια κρύα κομπρέσα αλλά δεν προλαβαίνει να καταφθάσει έγκαιρα. Τα φώτα ανάβουν. Η Αμερική παρακολουθεί την Τζούλη Σμιθ να δολοφονεί κάθε ερώτηση στον διπλό πίνακα του Τζεοπάρτνι, με το πρόσωπο της και το συνθετικό της σακάκι να βρέχονται. Ο Τρεμπέκ γίνεται ξαφνικά περίεργα χαλαρός και παριστάνει ότι δεν έχει προσέξει τίποτα, και δεν ρωτά ( ποτέ, σε κανένα από τα εκατοντάδες επεισόδια) κάποια από τις προσωπικές ερωτήσεις τις οποίες είχε υποσχεθεί ότι θα υπέβαλλε.

Το παιχνίδι συνεχίζεται. Η Φαίη παρακολουθεί μια καινούργια, τρίτη Τζούλη να απαντά τις ερωτήσεις, την μια μετά την άλλη. Το πρόσωπο της Τζούλη στεγνώνει, σκληραίνει. Κοιτάζει τον ‘Άλεξ με ένα αχόρταγο βλέμμα που επικεντρώνεται στις άκρες των χαρτιών του.

Στον τελικό του Τζεοπάρτνι, με τους αντιπάλους της να μένουν πάλι άφραγκοι, η Τζούλη υπερπηδά με ευκολία τις μπλόφες του Τρεμπέκ και ποντάρει και τις εικοσιδιόμισυ της χιλιάδες στο ότι το πρώτο κομμάτι από τον «Άνθρωπο του Πεκίνου» που ανακαλύφθηκε , ήταν ένα κατάλοιπο νομοθεσίας. Καταλήγει με $45,000 στην τσέπη. Ο Άλεξ κάνει πως υποκλίνεται. Το ακροατήριο χειροκροτάει. Ακούγονται τύμπανα. Και, σε μια στιγμή κατά το κλείσιμο, για την οποία είναι υπεύθυνη η Φαίη Γκόνταρντ, η τηλεόραση δείχνει την Τζούλη Σμιθ, που είναι καθισμένη σε ένα χρωματιστό σκαμνί που είναι ενωμένο με το σιδερένιο της έδρανο, να δείχνει το μεσαίο της δάχτυλο στον Άλεξ Τρεμπέκ.

Ένα ολόκληρο έθνος κατενθουσιάζεται. Τα τηλεφωνικά κέντρα στο MGE και στο NGE τρελλαίνονται και παίζουν συμφωνίες για δύο ολόκληρες μέρες. Το τελευταίο αυτό κομμάτι στο τεσσαρακοστό έβδομο επεισόδιο του Τζεοπάρντι, αγγίζειτο ποσοστό 50% σε τηλεθέαση , που αντιστοιχεί με την ακροαματικότητα στον Τελικό Κυπέλλου και με τις ακροαματικότητες όταν πρόκειται για καμιά δολοφονία.
Έχουμε 24 Σεπτεμβρίου του 1985.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες

Η λίστα ιστολογίων μου