Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2008

"Μικρά Ανέκφραστα Ζώα" του ΝΤΕΙΒΙΝΤ ΦΟΣΤΕΡ ΓΟΥΑΛΑΣ (συνέχεια μετάφρασης)

Ο Πατ Σάτζακ , ο Άλεξ Τρέμπεκ και ο Μπερτ Κόνβεϋ, κάθονται σε κύκλο, με παντελόνια και γραβάτες χαλαρωμένα, στο καθιστικό της αίθουσας παραγωγής, πρωϊνές ώρες, παρακολουθώντας μια κασέτα με τις περσινές «World Series».
« Αυτό είναι για τις χαμηλές» λέει ο Τρέμπεκ.
Ο Μπερτ Κόνβεϋ, ο οποίος υγραίνει τους φακούς επαφής του, γυρίζει πίσω την κασέτα.
Ο Τρέμπεκ κάθεται καλύτερα. « Ονομάστε τον καλύτερο στο χτύπημα χαμηλών μπαλιών, όλων των εποχών»
«Τζο Πέριτον» λέει ο Σάτζακ χωρίς δεύτερη σκέψη.
Ο Τρέμπεκ κοιτάζει δύσπιστα. « Ο Τζό Πέριτον;»
« Ο Γουήλι Στάργκελ ήταν έξοχος στο χτύπημα χαμηλών μπαλιών» λέει ο Κόνβεϋ. Οι άλλοι δυο άντρες τον αγνοούν.
« Ο Ρέτζι Τζάκσον ήταν έξοχος» λέει ο Σάτζακ σκεφτικός.
« Και ακόμη συνεχίζει να είναι» λέει ο Τρέμπεκ, μ’ένα αίσθημα ότι είναι απών, κι απ’αυτό ακόμα το ρυθμικό χτύπημα της γροθιάς του.

Οι παρουσιαστές τηλεπαιχνιδιών έχουν μια εύκολη επαγγελματική ζωή. Και οι πέντε εκπομπές μιας βδομάδας γυρίζονται σε μια μόνο μέρα. Μια μονάχα βδομάδα το μήνα αναλώνεται σε εντατική δουλειά σε στούντιο. Ο χρόνος που απομένει είναι στη διάθεση του παρουσιαστή. Ο Μπερτ Κόνβεϋ, γυρνά σε επιδείξεις αυτοκινήτων, εμπορικά εγκαίνια, παρακολουθεί τα επεισόδια του «Πλοίου της αγάπης» και υπήρξε «εκατομμυριούχος» πολλές φορές. Ο Σάτζακ παίζει φαινομενικά ρακέτες και ασχολείται με την κηπουρική. Κανένας δεν είναι σίγουρος για το πως Αλεξ Τρέμπεκ πως ξοδεύει τον ελεύθερο του χρόνο.

Αυτό κι αν ήταν χτύπημα! Ο Σάτζακ ρίχνει ένα τενεκεδάκι σόδας στην οθόνη. Ο Τρέμπεκ και ο Κόνβεϋ γελάνε.
Ο Σάτζακ κοιτάει τον Μπερτ Κόνβεϋ. « Πώς πάει το δόντι, Μπερτ;»
Ο Κονβεϋ φέρνει το χέρι στο στόμα. « Ακόμα κίτρινο», γκρινιάζει.
Ο Τρέμπεκ παρατηρεί από κοντά. «Έχεις κίτρινο δόντι;»
Ο Κόνβεϋ αισθάνεται σαν κουρεμένο κανίς σε δημόσια θέα. « Κάτι το περαστικό είναι. Ήδη ξεκίνησε να καθαρίζει». Κοιτάζει με νόημα τον Άλεξ Τρέμπεκ. « Απλά μην πείτε τίποτα στον Μερβ γι’αυτό».
Ο Τρέμπεκ κοιτάζει γύρω του σαν να ψάχνει να δεί σε ποιον απευθύνεται ο Κόνβεϋ. « Εγώ; Αυτός που έχεις τώρα μπροστά σου; Σου μοιάζω εγώ για τέτοιος άνθρωπος;»
« Μου μοιάζεις για παρουσιαστή τηλεπαιχνιδιού»
Ο Τρέμπεκ μ’ένα πλατύ χαμόγελο. « Ίσως εξαιτίας των τέλειων και όμορφων, κάτασπρών μου δοντιών».
«Μπάσταρδε» μουρμουρίζει ο Κόνβεϋ.
Ο Σάτζακ λέει και στους δύο να ησυχάσουν.


Η δυναμική της σύνδεσης της Φαίη Γκόνταρντ και της Τζούλη Σμιθ, τείνει, όπως ισχυρίζονται αυτοί που τους τριγυρίζουν, να αντιστέκεται ενός ξεκάθαρου προσδιορισμού. Η Φαίη είναι στα εικοσιέξι και έχει δουλέψει στο ερευνητικό τμήμα του «Τζεοπαρντι!» τους τελευταίους σαράντα μήνες. Η Τζούλη είναι στα είκοσι, έχει θετούς γονείς στο Λα Τζόλλα, και κατέκτησε την πρωτιά στο Τζεοπάρντι μετά από επτακόσιες τόσες εκπομπές που κυριάρχησαν εμπορικά.

Σαράντα μήνες προηγουμένως, ο μεγιστάνας στο τομέα παραγωγής τηλεπαιχνιδιών, ο Μερβ Γκρίφφιν, αποφάσισε να βγάλει από τη ναφθαλίνη το δημοφιλές παιχνίδι "Τζεοπάρντι!" και να απομακρύνει τον Αρτ Φλέμμιγκ, για το χατήρι του όμορφου, με κερί στα μαλλιά, επαρκώς διακεκριμένου και παραδόξως έξυπνου , Άλεξ Τρεμπέκ, ενός πρώην μοντέλου, που μπήκε στη βιομηχανία παρουσίασης τηλεπαιχνιδιών, με το βραχύβιο « Χαϊ Ρόλλερς» στο Μπαρίς/ NBC. Η Ντη Γκόνταρντ, η οποία έγραψε τα σενάρια για σόου παλιά όπως το «Αλήθεια ή Συνέπειες» και « Ονομάτισε αυτόν τον τόνο», είχε δουλέψει για την προώθηση/επέκταση στο « Τζόκερ Γουάϊλτ» και είχε τέλος αναλάβει την παραγωγή του επίφοβου εμπορικά αλλά αποδεκτού από τους κριτικούς «Γκάμπιτ», προσλήφθηκε από το MGE, ως η νέα υπεύθυνη παραγωγής στο «Τζεοπάρντι!».

Ακολούθησε μια περίοδος γεμάτη εντάσεις, μετά την απόφαση του Γκρίφφιν να τοποθετήσει ως σκηνοθέτρια του ανανεωμένου σόου, την Τζάνετ Λέρνερ Γκόνταρντ, σαρανταοχτάρα, νικήτρια δύο « Clio», αλλά επίσης γυναίκα του πρώην άντρα της Ντη. Τελικά η Ντη, πείστηκε να παραμείνει μόνο μετά από ένα προσωπικό τηλεφώνημα από τον βοηθό παραγωγής του Μέρβ Γκρίφφιν στη Νέα Υόρκη, όπου βρισκόταν η Φαίη Γκόνταρντ, η οποία, έχοντας φύγει από το Μπριν Μωε στα 1982 μ’ένα πτυχίο βιβλιοθηκονομίας , έγραφε εκδοτικά σημειώματα στο περιοδικό «Puzzle». Το δεξί χέρι του Μερβ λοιπόν, είχε προτείνει στην Φαίη μια θέση στο «Τζεοπάρντι!» στον τομέα της έρευνας κατηγοριών και ερωτήσεων.

Η Φαίη δουλεύει για τη μαμά της.

(συνεχίζεται)

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες

Η λίστα ιστολογίων μου